Vítáme Vás na návštěvě Naší planety

Putování Egyptem

Původní zprávy posílané internetem z Naší první cesty po Egyptě v roce 2002.

Před tím jsme strávili dva měsíce putováním po Řecku.

13.11. 2002, 17:00

Ahoj všichni.

Dekujeme Vám za e-mail i těm, kteří na nás ani nevzpomněli.

Momentálně jsme v Athénách. Moc se nám tu nelíbí, protože je tu dražší přežití (nedá se postavit stan za bukem, pardon olivou) a je to tu pěkně rozkopané. V roce 2004 tu chystají Olympiádu, tak se staví o sto pero. Staveniště tu i tam. A co je nejhorší ty Řepani Řekani přestavují i muzea, takže je zavřené i Archeologické museum na které se těšíme už od Olympie, což je už přes měsíc. No kopla bych do toho. V pátek odlétáme do Egypta, takže SMS od nás už nedostanete. Ale Vy pište klidně dál, tam snad bude sluníčko a budeme moc nabít mobil na nabíječce (perpetum mobile). Je tu celkem teplo. Na Pelloponésu jsme měli trochu smůlu na počasí, ale zase se to vybralo.

Omlouváme se, ze píšeme až teď, ale technické problémy a malá hustota E-kaváren neumožnila se ozvat dříve. Hledáme dobrovolníka, kdo nás bude SMSkama informovat o dění vesvětě, protože zjistit věci jako, co se stalo v Moskvě se 14denním zpožděním nám taky může zavařit na pěkný problém, když se do něčeho dostaneme. Teď v Africe obzvlášť. Nehlaste se všichni.

Jsme naprosto zdraví, a ani se moc nehádáme. Máme asi ochranu přinejmenším Appolóna nebo Athény samotné. Problém nastane až jim uletíme z teritoria.

Tak se mějte krásně a všechny pozdravujte.

Gábina a Jiří zatím ještě z Evropy

17.11. 2002, 21:43

Ahoj všichni

Zdravíme z Káhiry. Je tu teplo, asi 28 stupňů. Jen se nezblázněte závistí. My se často potíme jen pod náporem otravných prodavačů. Už nás to odradilo natolik, že jsme dneska asi urazili jednoho hocha, kterej se moc snažil si s nama povídat a byl moc pyšný, na to že má kamarády cizince. Pomohl nam dostat se z Gízi zpátky do Káhiry. A my ho pak od sebe odehnali, ale člověk je už tak otravenej, že je až protivnej i na hodný lidi. A těch je tady spousty. Nejkrásnější je, když se vam snaží pomoct a sami nevědí, tak se zeptají někoho, nebo se seběhne třeba 5 úplně cizích lidí a všichni se radí, někdy i stoupnou někoho, kdo projíždí kolem. Asi znají to naše „Víc hlav víc ví“. Pyramidy jsou fajn, hlavně při západu slunce, dokonce jsme se dostali i do pouště za ně a mohli jsme je fotit v západu slunce. Toulali jsme se pak v noci v poušti, což se u Pyramid nesmí. Čekali jsme na světelnou Show, která měla začít asi v 18.30 ale nedočkali jsme se, tak jsme to vzdali a odešli a Show začala asi za 10 minut, ale my už jsme se tam zpět přes policejní hlídku nedostali, protože tady pouště na noc zavírají.

Jo s těmi informacemi, děkujeme, ale na mobil už nic neposílejte, poněvadž, náš mobil zůstal v Athénách bez nás. Zapomněli jsme ho i s nabíječkou na Akropoli. Takže jsme bez kontaktu, kromě E-mailu. V Egypte to ale není problém, je tu dost Internetových kaváren, uvidíme jak to bude dal na jihu.

Zdravíme všechny a pozdravujte dal.

Gábina a Jiří

Sorry za prohozená Z a Y. Mají tu hloupé klávesnice.

19.11. 2002, 11:01

Ahoj

Zdravíme z Káhiry. Dnes večer odjíždíme do Asuánu na jihu Egypta, takže ještě píšeme. Člověk nikdy neví jak to tam bude vypadat s Internetem. Chvílí tam pobudeme a pokusíme se dostat dal na jih po Asuánské přehradě. Možná se zkusíme přidat k Sůdánské karavaně velbloudů do pouště.

V Káhiře je plno policistů a vojáku na ochranu turistů a památek a my dva je neustale přivádíme k šílenství. Včera, když jsme šli do Egyptského musea a procházeli jsme tvrdou kontrolou jak na letišti, tak u nás objevili kapesní nožíky a kasry, tak nás dovedli až ke kapitánovy, aby se taky pobavil. Cestou samozřejmě informoval všechny své kolegy, že asi máme pocit, že je jich tu málo. Pro představu: kolem Egyptského musea a v jeho areálu i v budově je asi tak 100 ozbrojenců se samopalama AK- 47, někteří i v neprůstřelných vestách a s přilbou na hlavě. Na pomoc mají samozřejmě i dopravní zátarasy a ocelové neprůstřelné štíty. A takhle nějak vypadá cela Káhira, kromě letiště. Tam jsme kolem 3hod ranní potkali par kluku s pistolemi. No vysvětlete jim, že takový švýcarský nožík slouží i k namazání chleba ne jenom k píchání do lidí.

Zase se ozveme, mějte se a pište.

21.11. 2002, 19:04

Ahoj jsme v Asuánu, byli jsme dneska na nejjižnějším místě zatím naší Cesty, v Abu Simbel, to je ten rozebraný chrám a zase daný dohromady o 260 metrů dál. Moc hezké, moc drahé. Zítra jedeme na Felluce na dva dni po Nilu nahoru, snad tu nejsou krokodýly. Do Súdánu jsme zatím nedostali vízum, tak to zkusíme v Káhiře. Uvidíme jestli vůbec pojedeme. Všichni se nás tady snaží oddělit od našich peněz, tak se nám to moc nelibí. Ramadan je právě v polovině, takže přes den všichni hladoví. V 5 hodin by se pak o jídlo i porvali. Na ulici ani noha, všichni čekají už od 16.30 na papů. Nás se to, ale naštěstí netýká, jakorád jsou přes den zavřené restaurace a všechno se zavírá dřív. Zase se ozveme když nás neutopí.

26.11. 2002, 19:40

Ahoj všichniposíláme pozdrav z Luxoru. Přes řeku na nás zítra čeká Údolí Králů a všechny ostatní Faraónské hrobky. Plavba na plachetnici po Nilu proběhla celkem v pohodě a v leže (na jedné velké posteli), až na závěrečné dohadovaní o penězích jako vždycky, když dohodneme cenu a platíme až později, cena je pak bud jiná, nebo alespoň dostanete něco jiného než bylo dohodnuto. Na lodi nás bylo 11 cestovatelů z celého světa. Všichni zcestovali celý glóbus už alespoň 2x takže jsme se tam cítili jako nováčci cestovatelé, ale bylo zajímavé je poslouchat a získali jsme spoustu zkušeností a informaci. Akorát nás oba chytla tzv. Faraónova odveta... jinými slovy průjem. Jednoho dříve a druhého o den později. Dva dni jsme pak strávili akorát v bezpečné vzdálenosti od hotelu tj. na doběh. Už jsme, ale snad v pohodě a zase se cpeme.

Dneska jsme byli v Karnaku na chrámu, moc pěkné, ale moc velké, pro Jirku je to pořád jenom "A lot of rock" (hromada kameni), ale je odvážný a zvládl to. Máme pokojíček malinkatý, čisťounký a levný, ale bez okna, tak radši trávíme čas na místním trhu, kde když procházíme, tak už na nás volají "Hallo Czechoslovakia". No ale ne před 5. hodinou odpolední, protože probíhá Ramadán a oni mají od 5 do 5 půst, takže ještě před patou odpoledne začne hladové běsnění, všichni se snaží dostat k prostřenému stolu buď doma nebo na ulici, cpou se, křičí a když si v tu dobu chcete něco koupit tak i zapomenou na jejich obchodnického ducha. Přesně v 5 se vyprázdní ulice a pul hodiny člověk nepotká dušičku, dokonce i stánky na ulicích nechávají ležet bez dohledu. Když by furt neotravovali snažíc se vám něco vnutit tak jsou to i celkem milí lidé. Pro příště ještě víme, ze si musíme pořídit továrnu na propisky, než někam pojedeme, protože je to tu ještě oblíbenější žebrat o pera než o peníze. Jak děti tak i důležitě se tvářící úředníci. Pojedeme během pár dní k Rudému moři a zkusíme štěstí na lodi a dostat se dal do Afriky a nebo do Sudanu. Pracovat se tu nedá, oni si tu sami pomalu nevydělají na živobytí. Ozveme se asi potom. Pro vodáky v babiččino ponožkách> Krokodýlové tu nejsou a doufáme že nepotkáme žraloka v moři. Dneska bylo ošklivě zataženo a jen 25 stupnu ve stínu.

Mějte se a pište.

1.12. 2002, 15:23

Ahoj fandové a faninky

Dekujeme za informace ze světa. Diky tomu co se děje v Keni budeme muset přehodnotit program naší cesty. Ta Afrika opravdu moc bezpečná není. Ještě uvidíme.

Teď jsme v Hurghadě (interně Hug-díra). Je to smutné, ale už jsme začali říkat, že jsme z Bohemie a ne z České republiky, protože tu každý druhý prodavač - vnucovač mluví česky. Létají sem z Moravy a Čech, jedno letadlo za druhým. Lidi na letišti naženou do autobusu a odvezou je do těch krásných paláců na pobřeží za plotem. Musím říct, že většina těch lidí asi ani nemá páru co je to Egypt, Ramadán a něco takového jako cudné oblečení jím taky moc neříká. Gábina tu pomalu chodí v šátku a oni s nahou pr.... Pak se holky diví, že je plácaj po prdeli, a že Egypt musí být plný policistů. No kdo jiný by ty arabáče taky uhlídal, když jim holky toho tolik ukazují. Doma na vesnici by si to na náměstí taky neoblíkly. Bydlíme v nejlevnějším hotelu ve městě, ale není to zas taková díra. Měli jsme i horší a za mnohem víc peněz. 6 Eg. liber - 45 KC na osobu a se snídaní, tak to je ještě levnější než si v Čechách pronajmout bydleni. Zítra pojedeme možná šnorchlovat na moře ale musí nám půjčit neoprén. Moře už je pěkně studené. Už se nám nechce ani moc koupat na pláži, jaká je zima , když člověk vyleze. Fouká pěkně studený a silný vítr. Moře je ale docela teplé. Asi odtud odjedeme zpátky do Luxoru k Nilu.

Tak se mějte a pište a držte palce

7.12. 2002, 20:22

AHOJ fandové

Přejeme dodatečně hodně štěstí do Nového Arabského roku, 5.prosince se

tady slavil Silvestr rok 1423. (Občas máme pocit, ze jsme tady ve středověku.) Také pěkného Mikuláše. Tak teď už jsme zase v Káhiře. Byly tady dva dni svátky, takže jsme se přesvědčili, co píše náš průvodce, ze v Egyptě je více než 50% lidí mladší 18 let. Takových dětí na ulici jsme tu ještě neviděli. Tisíce a tisíce. Do školy chodí 6 dni v týdnu, tak když pak mají tři dni volna, tak jsou jako pominuti. Dneska jsme se v Káhiře přes den taky moc necítili. Ulice byli téměř prázdné, žádný vnucovací keci, žádné troubení. Až jsme měli pocit, ze se něco stalo, začala válka či co. A ono ne, oni jenom měli statní svátek, no ale moc dlouho jsme si to neužili, protože už se zase probudili a jsou v pohybu, sice trochu pomaleji než obvykle, ale bližší se to k normálu. Zítra se jdeme podívat do Citadely a Středověké Káhiry, takže si to zase užijeme. Koupání v Rudém Moři bylo fajn. Zaplatili jsme si výlet lodí k ostrovům a korálovým útesům. Docela se nám nepovedlo počasí, ale naštěstí, my cestovatelé profesionálové jsme si půjčili neoprény. První potápění se na nás všichni koukali jako na blázny, a přesto že jsme se mohli potápět 1.5hodiny, všichni byli zpátky na lodi už po 20 minutách a nám jen tise záviděli. Další dva ponory už jsme šli do vody pomalu samotni, zato jsme si to užili, protože to šnorchlování je tam pomalu davová činnost, a ošklivé počasí ty lidi vyhnalo, takže jsme dokonce viděli i perutýna a platýze, což je vzácnost. Nikdo nám je neplašil. Život tam dole je plný krásných barev a tvarů téměř jako v televizi.

Další plány naší cesty jsme z finančních, bezpečnostních a dopravních důvodů museli upravit a dále pojedeme přes Evropu, lépe řečeno přes Čechy, kde dočerpáme tolik potřebnou hotovost. Takže pokračování vypravení bude na živo.

Mějte se Gábina a Jiří

7.12. 2002, 20:33

Ahojte rodinky

Takže už asi všichni víte, ze se chystáme s Vámi trávit Vánoce i letos. Už jsme si koupili letenky. Odlítáme v pondělí 9.12.2002 ve 3 hodiny ráno z Káhiry a v Praze budeme tak v 6 ráno. Nasedneme na autobus a pojedeme do Varu. Mami {Hamplova}, prosím můžeš zavolat Kamile Burantové, aby dala v pondělí ráno klíče od bytu pod naší rohožku, aby jsme se dostali domu, do baráku už se nějak prokousáme. A potom půjdeme navštívit Maškovi, hlavně pro teplé svetříky a bundy, pokud už do té doby dávno nebudeme zmrzlí. My Kamile zavoláme ještě z letiště až přistaneme, ale ať o tom ví, kdyby letadlo melo zpoždění tak už se ji nedovoláme a budeme muset cekat až přijde z práce. Těšte se na nás a mami (Mašková) uvař nám něco dobrého a hlavně Českého (řízek).

Aka (Jiří) a Gábina

© 2011 Všechna práva vyhrazena.